4 mars

Tror inte vi har hunnit med att skriva att vi har förflyttat oss från Kuta till Uluwatu där vi hängde i några dagar (men mer om det i något annat inlägg) och sedan hunnit förflytta oss igen. Men denna gång från Bali till Lombok.

Vi kom hit igår och medans mina vänner kör på en två dagars trekking på berget Rinjani ( jag följde inte med för det kändes som ett för stort projekt att fara på den utflyckten med diabetes) så tog jag en pause i backpackerlivet och chechade in på lyxhotell som är så lyxigt att det är skrattretande! Rummet är jättefint och hotellområdet är nog stort för att jag ska virra bort mig.
Ikväll gjorde jag ett försök att passa in bland alla vana lyxlirare genom att sminka mig och ta på mig mina finaste kläder (bland de få jag har med mig) då jag åt middag. Kvällens planer är att se en film på någon av de 4 filmkanalerna som finns på tv:n i mitt rum, så mig går det ingen nöd på!
Saknar dock mina kompanjoner, efter att ha varit med dom varje dag i snart två månader vet jag nästan inte hur man är själv. Rrätt trist att bara vara en yr höna. Men som tur är kommer dom hem redan imorgon och det ska bli så spännande att höra om deras äventyr!
 

Kommentera här: