26 januari

Söndagen till måndagen var vårat värsta dygn hitills. Den började med tidig uppstigning för att åka en 7 timmars bussresa som skulle ta oss från Singapore till Malaysia. På denna bussresa var det två gränsbevakningar som vi skulle ta oss igenom, vilket vi lyckades med tillslut efter att ha irrat bort oss totalt.Våran räddning var när den arga busschafören hittade oss på helt fel ställe ( har aldrig varit så glad över att se en arg människa) och förde oss tillbaka till bussen.

Väl framme i Kuala Lumpur gick vi omkring i staden, kollade på de kända tornen och tog oss en glass.

Efter det tog vi en taxi till flygplatsen, denna resa förväntade vi oss skulle ta ca 10 min men det visade sig att den tog en timme. Vi levde på hoppet om att det skulle finnas kvar biljetter till 06.55 flyget mot Phuket (vi hade varit lite våghalsiga och skippat att boka biljett innan vi for till flygplatsen).

Biljetter fanns kvar och nu började en lång och hemsk natt på flygplatsens hårda stengolv som var våran sovplats för natten. Vi snittade ungefär 2 timmar på den natten och levde på någon slags övertrötthet.

Framme i Phuket tog vi oss ut till båtarna som skulle ta oss till ön Koh Phi Phi där vi stannde i fyra dagar, men mer om det senare!

25 Januari

På lördagen vaknade vi lite sega efter gårdagens festligheter men tog oss iväg till supermarket för att köpa frukost.
Vi tog vårat hopblock och begav oss till en park där vi hade solen som sällskap.

Vi kunde bo kvar på vårat nuvarande vandrarhem en natt till men var tvungna att byta från vårat redan lilla rum till ett ännu mindre. Detta med bara 3 sängar. Det var knappt om golvyta men vi klarade det!
Våran kväll beståd av att handtvätta våra smutsiga kläder (för att sen hänga upp det på galgar och andra fantasifulla sätt i vårat redan absolut för trånga rum, haha) och sedan lördagsmys med godis och paradise hotel tittande på varsin mobil, som vi playade exakt samtidigt för att se tillsammans.

24 januari

På fredagen så fyllde Jenice 21 år och vi andra hade slagit in två necessärer från Victorias Secret i tidningspapper och fäst med tuggat tuggummi. Man tager vad man haver helt enkelt, haha.
Vi checkade sedan ut från vandrarhemmet, flyttade in på ett nytt och efter alltför många erfarenheter av konstiga asiatiska rätter så bestämde vi oss till slut för att äta Subway i parken.

På kvällen sminkade vi oss (för första gången sen vi kom till Asien, så efterlängtat av oss alla!) och drack några cider inne på vårt trånga och mörka rum, sen gick vi ut på Zouk och där hade vi så grymt kul!